4 maja 2010

Zakończenie Konkursu Szkolnego "Prezentacja Multimedialna jako Pomoc Dydaktyczna"

Zakończony został Konkurs Szkolny
„Prezentacja multimedialna jako pomoc dydaktyczna”.
Zrealizowany został on w oparciu o prace wykonywane nie tylko podczas zajęć technologii informacyjnej, ale też rozwijane przez uczniów podczas zajęć pozalekcyjnych lub w czasie własnym ucznia. Zachęcając uczniów do wykonywania tego rodzaju prezentacji stawiałam przed nimi dwa cele: możliwość wzięcia udziału w ww. konkursie oraz możliwość zamieszczenia dobrze opracowanej prezentacji w organizowanym przeze mnie Centrum Multimedialnych Pomocy Dydaktycznych, zorganizowanym na specjalnie przy-gotowanej stronie internetowej, która zostanie podpięta pod stronę szkoły.
Możliwość skorzystania przez nauczycieli naszej szkoły ze zgromadzonych w jednym miejscu prezentacji multimedialnych lub innych wytworów technologii informatycznych może stanowić: uzupełnienie procesu nauczania danego przedmiotu, zastąpienie nimi od czasu do czasu mało efektywnej metody wykładu, niezbędne wzbogacenie warsztatu nauczyciela XXI wieku w informatyczne środki dydaktyczne oraz otworzenie się nauczycieli na stojące przed edukacją wyzwania XXI wieku.
Uczniowie sami decydowali, do jakiego przedmiotu utworzą pomoc do lekcji. Wielu uczniów wybrało tematy prezentacji z przedmiotów zawodowych, a część z nich z ogólnokształcących. Dzięki opracowywaniu prezentacji edukacyjnej mieli możliwość poszerzenia zakresu wiedzy z danego tematu lub jej utrwalenia. Prezentacja taka powinna spełniać podstawowe kryteria: powinna być wolna od błędów ortograficznych, stylistycznych oraz merytorycznych. Forma prezentacji nie powinna odwracać uwagi od jej treści, nie powinna być ustawiona na automatyczny czas odtwarzania slajdów, nie powinna być zbyt długa (najlepsza jest z obszaru jednego tematu), musi respektować prawa autorskie – czyli podawać źródła informacji i zdjęć, musi być wolna od błędów edycyjnych.
Do konkursu przyjętych zostało dziewięć prac uczniów klas I-szych Technikum nr 1 w ACE. Komisja konkursowa przyznała następujące miejsca ich autorom:
I miejsce – Krzysztofowi Rudziewiczowi z kl. I ar - podstawy przedsiębiorczości: „Bezrobocie”,
II miejsce – Klaudii Szymczyk z kl. I if – matematyka: „Procenty”,
II miejsce – Edycie Kulbackiej z kl. I if –chemia: „Kwasy nieorganiczne”,
III miejsce – Rafałowi Sieńkowskiemu z kl. I if –systemy i sieci komputerowe: „Linux”,
III miejsce – Joannie Jastrzębskiej z kl. I h – biologia: „Układ ruchowy człowieka”,
III miejsce – Monice Arasim z kl. I h – prezentacja do przysposobienia obronnego "Stres".
Trzy wyróżnienia w konkursie przyznano również: Justynie Dobrowolskiej z kl. h – za pracę „Organizacje hotelarskie”, Dawidowi Jacewiczowi z kl. I ak – za pracę na temat „Układ szkieletowy człowieka” oraz Łukaszowi Warzyńskiemu z kl. I if za „Ethernet” - pomoc do systemów i sieci komputerowych.
Organizatorka konkursu przed jego rozstrzygnięciem nawiązała współpracę z Bankiem BGŻ S.A. oraz z Placówką Bankową Lukas Bank S.A. w Augustowie, zapraszając obie placówki bankowe do udziału w konkursach szkolnych, dzięki czemu młodzież startująca w nich otrzymała praktyczne, pomysłowe nagrody. Laureatom i wyróżnionym uczniom w konkursach serdecznie gratulujemy sukcesów, a dyrekcji oraz kierownictwu obu placówek bankowych dziękujemy bardzo za owocną współpracę i wsparcie w procesie organizacji konkursów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz