Jak najbardziej to narzędzie nadaje się do takiego zastosowania, gdyż narzędzie quizu pozwala na wstawienie dowolnej liczby pytań o różnych typach: wielokrotnego wyboru, dopasowywania odpowiedzi i wielu innych. Można ustawiać czas testu, przedział czasu, w jakim będzie on dostępny dla uczniów/studentów.
Właśnie 15 stycznia zorganizowałam w swojej szkole etap szkolny Olimpiady Wiedzy o Internecie w postaci quizu złożonego z 30 pytań wielokrotnego wyboru, który uczniowie mogli rozwiązywać w ciągu 30 minut.
Startowało 9 drużyn 4-osobowych. To pierwszy taki test wiedzy w naszej szkole, więc emocje młodzieży były ogromne. Niestety platforma w wersji free posiada wiele ograniczeń, stąd też nie zapisały się wyniki 3 drużyn. Test w formie drukowanej zostanie przeprowadzony wkrótce.
Wyniki takiego testu można wydrukować w postaci raportu, w którym system Moodle podaje czas rozpoczęcia, czas zakończenia quizu, czas zużyty oraz liczbę zdobytych punktów.
Etykietki postów
Dlaczego potrzebujemy e-portfolio?
(1)
e-learning
(1)
e-portfolio
(1)
edukacja
(1)
innowacyjność
(1)
innowacyjny nauczyciel
(1)
jakość
(1)
metoda projektów
(1)
Moodle
(1)
motywacja do nauki
(1)
nauczyciele
(1)
nauka przez całe życie
(1)
platforma
(1)
szkoła
(1)
technologia informacyjna
(1)
umiejętności
(1)
wiedza
(1)
zdalne nauczanie
(1)
16 stycznia 2010
7 stycznia 2010
Na co komu ten e-learning?
Wiele osób nadal zadaje to pytanie jakby na przekór tym, którzy zaangażowali się w tworzenie czegoś nowego w edukacji. Czegoś, co może być antidotum na dzisiejsze realia szkoły, mentalność studentów i uczniów - e-learning czyli zdalne nauczanie.
Realia szkoły ukazują bowiem ogromne zróżnicowanie w poziomie wiedzy uczniów danej klasy, brak czasu na powtórki materiału z danego przedmiotu, niski poziom motywacji u większości uczniów do samodzielnego powtarzania. Natomiast czas popołudniowy ucznia wypełnia się "przeczesywaniem" profili użytkowników portali społecznościowych, mnożących się w Internecie jak grzyby po deszczu. A gdyby tak większość nauczycieli nauczyła się przynajmniej podstawowych umiejętności obsługi platformy edukacyjnej Moodle, czy też innej, mogliby oni zmobilizować uczniów do zapoznania się z zamieszczonym przez nich materiałem dodatkowym z zakresu danego przedmiotu. Każde zalogowanie się danego użytkownika można nawet wydrukować w postaci raportu wejść na platformę i dodatkowo ocenić za np. odpowiedź na forum na zadane pytania.
Czas pobytu w Internecie byłby też bardziej owocny dla obu stron - poprawiłby relację między nauczycielem a uczniem.
Na studiach takie kontakty są coraz powszechniej stosowane, ponieważ student mając dostęp do materiałów zaliczeniowych na platformie korzysta z tej możliwości oszczędzając czas na szukaniu często niedostępnych w bibliotekach podręczników.
A uczeń szkoły ponadgimnazjalnej często jeszcze nie wie, co to takiego "e-learning".
Realia szkoły ukazują bowiem ogromne zróżnicowanie w poziomie wiedzy uczniów danej klasy, brak czasu na powtórki materiału z danego przedmiotu, niski poziom motywacji u większości uczniów do samodzielnego powtarzania. Natomiast czas popołudniowy ucznia wypełnia się "przeczesywaniem" profili użytkowników portali społecznościowych, mnożących się w Internecie jak grzyby po deszczu. A gdyby tak większość nauczycieli nauczyła się przynajmniej podstawowych umiejętności obsługi platformy edukacyjnej Moodle, czy też innej, mogliby oni zmobilizować uczniów do zapoznania się z zamieszczonym przez nich materiałem dodatkowym z zakresu danego przedmiotu. Każde zalogowanie się danego użytkownika można nawet wydrukować w postaci raportu wejść na platformę i dodatkowo ocenić za np. odpowiedź na forum na zadane pytania.
Czas pobytu w Internecie byłby też bardziej owocny dla obu stron - poprawiłby relację między nauczycielem a uczniem.
Na studiach takie kontakty są coraz powszechniej stosowane, ponieważ student mając dostęp do materiałów zaliczeniowych na platformie korzysta z tej możliwości oszczędzając czas na szukaniu często niedostępnych w bibliotekach podręczników.
A uczeń szkoły ponadgimnazjalnej często jeszcze nie wie, co to takiego "e-learning".
2 stycznia 2010
Mój blog uczestniczy w konkursie "Blog Roku 2009"
To już V edycja konkursu "Wybieramy najlepsze polskie blogi".
Udział w konkursie to nie tylko nadzieja na wygraną, ale przede wszystkim możliwość zaistnienia w środowisku ludzi tworzących swoje blogi na przeróżne tematy, dzielących się ze sobą wiedzą. To również możliwość szerszego zaprezentowania się w sieci.
Pozdrawiam serdecznie i noworocznie wszystkich blogerów - uczestników konkursu, jak i szanowne Jury!
W moim blogu piszę dość rzadko, gdyż większość mojego wolnego czasu pochłania obsługa szkolnej platformy zdalnego nauczania Moodle: http://ace1nauka.moodle4free.com/.
Staram się więc również zaszczepić ducha innowacyjności w umysłach moich koleżanek i kolegów ze szkoły, który jest niezbędny dla urozmaicania lekcji w celu zainteresowania jej tematyką uczniów - coraz trudniejszych odbiorców wiedzy nauczycieli. Muszą oni zrozumieć, że metoda zwykłego wykładu na lekcji to już przeszłość. W dobie informatyzacji nauczyciele muszą wychodzić poza dotychczasowe szablony, korzystając z różnych narzędzi urozmaicania i uatrakcyjniania lekcji.
Za zgodą dyrektora szkoły założyłam w szkole "Klub Innowacyjnych Nauczycieli". Zachęciłam kilkunastu "śmiałków", których oswajam powoli z możliwościami platformy Moodle. Podjęłam się tego zadania dobrowolnie, gdyż jestem świadoma konieczności edukowania informatycznego nauczycieli w XXI wieku.
Uczestniczę również jako lider Zespołu Przedmiotów Informatycznych w konferencjach "Innowacyjna Szkoła i Innowacyjny Nauczyciel" programu "Partnerstwo dla Przyszłości", którego ideą jest propagowanie rozwoju informatyzacji w polskich szkołach, również poprzez organizowanie konkursów dla szkół i nauczycieli "Innowacyjna Szkoła", "Innowacyjny Nauczyciel".
Udział w konkursie to nie tylko nadzieja na wygraną, ale przede wszystkim możliwość zaistnienia w środowisku ludzi tworzących swoje blogi na przeróżne tematy, dzielących się ze sobą wiedzą. To również możliwość szerszego zaprezentowania się w sieci.
Pozdrawiam serdecznie i noworocznie wszystkich blogerów - uczestników konkursu, jak i szanowne Jury!
W moim blogu piszę dość rzadko, gdyż większość mojego wolnego czasu pochłania obsługa szkolnej platformy zdalnego nauczania Moodle: http://ace1nauka.moodle4free.com/.
Staram się więc również zaszczepić ducha innowacyjności w umysłach moich koleżanek i kolegów ze szkoły, który jest niezbędny dla urozmaicania lekcji w celu zainteresowania jej tematyką uczniów - coraz trudniejszych odbiorców wiedzy nauczycieli. Muszą oni zrozumieć, że metoda zwykłego wykładu na lekcji to już przeszłość. W dobie informatyzacji nauczyciele muszą wychodzić poza dotychczasowe szablony, korzystając z różnych narzędzi urozmaicania i uatrakcyjniania lekcji.
Za zgodą dyrektora szkoły założyłam w szkole "Klub Innowacyjnych Nauczycieli". Zachęciłam kilkunastu "śmiałków", których oswajam powoli z możliwościami platformy Moodle. Podjęłam się tego zadania dobrowolnie, gdyż jestem świadoma konieczności edukowania informatycznego nauczycieli w XXI wieku.
Uczestniczę również jako lider Zespołu Przedmiotów Informatycznych w konferencjach "Innowacyjna Szkoła i Innowacyjny Nauczyciel" programu "Partnerstwo dla Przyszłości", którego ideą jest propagowanie rozwoju informatyzacji w polskich szkołach, również poprzez organizowanie konkursów dla szkół i nauczycieli "Innowacyjna Szkoła", "Innowacyjny Nauczyciel".
Subskrybuj:
Posty (Atom)